dekoratif kitaplık





Kitablara düşkün olanların en büyük sorunlarından biri, bir süre sonra kitapları koyacak yer bulamamasıdır. Kolilerin içinde, çekmeceler de veya tv ünitelerin altın da kitapları tuttuğumuz çok olmuştur. Bende uzun zamandır bu sorunu yaşıyordum ve çareyi kendime bir kitaplık edinerek buldum. Tabi kitaplık dekorunda bile bir estetik olsun, kitaplar öyle yığılsın istemediğim ve kitaplığın yapısı gereği kaba duruşunundan etkilenmemek için sağı solu açık ferah bir model tercih ettim.
Siyah metalden olan kitaplığımı IKEA dan aldım ve kendim kurdum. Metal olmasındaki terciğim renginden sıkıldığım da metal boyaları ile kolayca istediği renge boyayabilecek olmamdı. Kitaplığı kurduktan soraki aşama ise kitapları yerleştirmek oldu. Ben kitaplarımı romanlar, psikolajik kitaplar, kişisel gelişim kitapları şeklin de konularına göre ayrıştırıp yerleştirmeyi tercih ettim, hatta aynı yazarın eserlerini de birlikte konumlandırdım. Böylelikle aradığım kitabı daha kolay bulmama sebep oldu. Kitap dağılımını yaptıktan sonra iş kitaplığı neşeli ve biraz olsun dekoratif hale getirmeye kalıyordu. Bunun için de evimde sağa sola attığım, kitaplığa da uyacağını düşündüğüm objeleri raflara yerleştirdim. Pop art'ı çok sevdiğimden onunla ilgili olan dergi ve kitapları resim görüntüsü versin diye arka kısımlara dik bir şekilde yerleştirdim ve böylelikle daha renkli ve canlı bir kitaplık haline geldi. Resim çerçevelerim henüz boş ancak kısa süre içinde doldurmayı umuyorum. En alt rafta ise aylık moda ve dekorasyon dergilerimi koydum. Bütün bu ufak dokunuşlar ile kitaplığım hem oturma odamı çok sıcak ve zevk veren bir oda haline getirdi hemde sanatla bilginin bir arada olmasını sağladı. Sizlere de önerim evinizi sıcak bir ortam haline getirmek ve kitaplarınızı doğru ve güzel şekilde konumlandırmanız için kitaplıkların tüm faydalarından yararlanmanız. Benim umudum bu kitaplığın bana yetmediği ve daha büyük bir kitaplık edindiğim günlerin kısa sürede gelmesi..







Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...