Aloe Vera Mucizesi



Bugün sizlere birkaç yıldır nemlendirici ve sıkılaştırıcı olarak kullandığım Aloe Vera bitkisinden bahsetmek istiyorum. Kaktüs görüntüsü kendisine çok sevimli bir görünüm vermesede içindeki jel kıvamındaki özü mucizeler mucizesi. Aktarlarda veya bazı kozmetik markalarında bu bitkinin ürünlerinin rahatlıkla bulabilirsiniz ancaaaakk ben size en doğal yolu olan kendi yetiştirdiğiniz Aloe Veranızı kullanmanızı öneririm. Seralardan veya bitki satan yerlerden saksıda yetiştirilmişini  alıp evde rahatlıkla çoğalta bilirsiniz. Kaktüsgillerden olduğundan fazla su istemez ve bakımı çok kolaydır.
Sadece direk güneş alan yerlerde bırakmayın, haftada 1 kez de sulayın yeter. Bakımı bu kadar kolay olan bu mucizenin ciltte yarattığı etkiye inanamazsınız. Alternatif tıp dünyasında birçok hastalık için kullanılan bir bitki olmasına rağmen  sadece cildime kazandırdıkları benim için çok özel olmasına sebep olmaya yetiyor.
Uzayan yapraklarının içinde biraz sümüksü bir kıvamda olan jelini vücudunuzda istediğiniz yere uygulaya bilirsiniz, yüzünüze de uygulamaktan kesinlikle çekinmeyin. Benim cildim kızıl tenli olduğumdan fazlası ile hassas bir cilt olmasına rağmen rahatlıkla kullanıyorum. Ben kullanabiliyorsam sizler korkmadan, rahatlıkla kullanabilirsiniz. Duştan sonra, hatta aklıma geldikçe  nemlendirici olarak bir parça kopartıp jeli(içindeki sıvı) istediğim yere sürüyorum, sonrasında ufak bir gerginlik oluyor ki bu bana çok hoş bir his veriyor. İsterseniz gün boyu vücudunuzda kalabilir ancak ben yıkadıktan sonra oluşan o pamuksu his için yarım saat beklettikten sonra yıkıyorum, sizde kullandığınızda sonuca inanamayacaksınız. Özellikle kış ayların da kuruyan ellerinize uygularsanız başka bir kimyasal ürün kullanmanıza gerek kalmadan  pamuk gibi gezersiniz benden söylemesi. Beyler için de traş sonrasında hem ferahlatıcı hemde yumuşatıcı etkisi inanılmaz. Babam tıraş sonrasında bu bitkiden başka bir şey kullanmıyor beyler o kadar yani. :) Göz altı torbalarına ve yorgunluktan olan şişliklere de çok iyi geliyor, kısa sürede şişliğin inmesini sağlıyor.
Yapılan araştırmalara göre güneş yanıklarına, ciltteki lekelere, egzamalara çok iyi geldiği açıklanmış durumda. Ağızdan alma yöntemi ile bağırsaklar, sindirim sistemine ve kolan hastalıklarının tedavisine oldukça iyi geldiği biliniyor. Ben ağız yolu ile hiç kullanmadım ancak faydaları olduğu kesin.

Bizim ailede Aloe vera bir vazgeçilmezdir. Annem resmen yetiştirici durumda çoğaltıp çoğaltıp hepimize veriyor, bende hafta sonu benim kısa sürede kocaman olan aloe veramı çoğaltma işlemlerine geçtim ve birsürü kök veren bitkimi ayırdım, güçlenmelerini bekliyorum. İsteyen olursa hanımlar mail atmanız yeterli :). Aloe vera ile en iyi nemlendirme yöntemine en ucuz yolu ile sahip olabilirsiniz. Bu mucizeden biran önce faydalanın derim...




Hiç yorum yok :

Yorum Gönder

bunlar da ilginizi çekebilir

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...